divendres, 8 de març del 2013

Supervivent endins, sóc




Entreoberta la porta del meu cor
m'he trobat saquejada l'estança
on un lladre d'ànimes i entranyes
m'ha deixat un buit que m'ompli tot

Esgotat el patiment, compartit dins enllà
amb amigues, germans, familiars i estranys
després de caure i alçar-me i com no recaure
i realçar-me com sóc qui sóc, supervivent

Al camp de concentració és el meu dolor
baix la mirada constant del botxí de la por
fosc carceller que em vol violar la tenacitat
no em deixaré fer i desfer per dins a voluntat

No sóc sols en aparença una bonica escorça
on marcar el teu nom i el meu a ferro i foc
sóc les arrels que alimenten el teu amor
els fruits que compartíem abans de la batalla

Ja sé que sóc qui sóc i no tinc lladre als pits
que em vinga a furtar ni ànima ni entranyes
però sinó puc fer meu el teu dolor, què sóc?
Un carceller passiu que t'escolta l'ànima patir?

Seràs exemple a seguir, la llum de l'afecte
un conte d'heroïnes per contar als meus fills
escrit al llençol per recitar-lo al calor del llit
l'esforç fet humanitat sense gènere ni dubte

Per Pep Alfonso, dedicat a ma tia Pepita i
a les meues amigues Celia i Maru


Foto de Toni Balanzà,

Aquest poema s'ha fet expressament per al recital amb motiu de la inauguració de l'exposició DONES MASTECTOMITZADES, realitzada el dissabte 9 de març al Centre de Cultura Caixa Ontinyent (oberta fins el 24 de març). Una exposició que aporta una mirada sincera i necessària de diferents dones. És un projecte paral·lel al calendari solidari de l’Associació Caminem Juntes, la recaptació del qual es destina íntegrament a l’equip d’investigació de la Dra. Ana Lluch, la qual centra el seu projecte a detectar càncer en dones joves. Estes fotografies, del fotògraf Toni Balanzà i cedides per la Kir Royal Gallery, són retrats d’heroïnes nues que es presenten les seues cicatrius amb tota naturalitat i pretenen desestigmatitzar les dones que han patit el càncer de mama.

A l’acte d’inauguració hi haurà recital poètic (Mara Vicent, Pep Alfonso, Josep Andrés,  Fàtima i Martí. Amb música d'Ad Libitum), dansa (Ballet Òpera) i la intervenció de Toni Balanzà (fotògraf) i Bea Micó (model).